Renoveringar och underhåll

Högst upp i listan finns den senaste renoveringen.

2021 Nya eluttag i trapphuset för städning och julbelysning

2020  LED belysning under balkonger

2016 Fönstrena målades utvändigt

2015 Ny tvättmaskin installerades i den gemensamma tvättstugan.

2014 Godkänt OVK besiktning gjort av Cistes Service AB

2014 FiberLAN installerad för alla lägenheter i huset av Bredbandsbolaget tillsammans med två närliggande bostadsrättsföreningar.

2014 Renovering och isolering av tak samt målning av balkonger. Sverige Stroj AB har utfört arbeten som totalentreprenad.

2013 Stambyte genomfört, kranar på radiatorstigar bytta samt elinstallationer till lägenheter. Samtliga radiatorventiler bytta i hela huset. Projektledarhuset AB har samordnat projektet och Svensk Rörinstallation AB har utfört arbetet som totalentreprenad.

2012 Åsab Energikontroll AB installerade ny bergvärmeanläggning. Den gamla anläggningen gick sönder.

2011 Solberga Måleri har åtgärdat sprickorna på fasaden samt sprickan på entrétaket. Sockeln på huset har målats.

2011 Proppskåpen i källaren har bytts ut samt har strömförsörjningen omfördelats mellan dem för att få en jämn belastning på proppskåpen.

2011 Bergvall Design slutför arbetet med ny brunn och återstående markarbete.

2010 Bergvall Design utförde avledning av vatten från byggnaden och vattenintätning i källare.

2006 Tvättmaskin och torktumlare anskaffades till den gemensamma tvättstugan.

2006 Samtliga fönster renoverades och målades.

2006 Sofia allvärme installerade bergvärmepump och varmvattenberedare.

2005 Ventilationsrengöring genomfördes påföljd av en godkänt OVK-besiktning.

2005 El-arbeten utfördes av Söderbergs El. Samtliga gamla ledningar byttes i gemensamma utrymmen, trapphus och källare. Nya armaturer installerades i källargångarna.

2004 Dräneringsrör grävdes ner vid den nordöstra och sydvästra stuprännan.

2004 A V Konsult Lyngå AB genomförde i november en OVK-besiktning utan godkänt resultat varpå styrelsen beslöt att anlita en annan firma för rengöring av ventilationsrören följt av ny besiktning.

2004 Spolkraft AB utförde en renspolning och undersökning av husets avloppsrör. Utdrag ur dokumentationen av Spolkraftarbete: ”Vi har inte funnit några påtagliga svagheter i rörsystemet."

2003 Tvättmaskin av industrityp samt ett nytt torkskåp anskaffades till den gemensamma tvättstugan.

2003 Säkerhetsdörrar monteras i samtliga lägenheter.

2002 Mickes takservice har sett över taken samt gjort plåtarbeten.