Renoveringar och underhåll

Högst upp i listan finns den senaste renoveringen.

2024 – Service av oljepannan

2023 – Åtgärdande av en lägenhets takterrass efter läckage

2023 – Injustering av värme

2021 – Nya eluttag i trapphuset för städning och julbelysning

2020 – LED belysning under balkonger

2016 – Fönstrena målades utvändigt

2015 – Ny tvättmaskin installerades i den gemensamma tvättstugan.

2014 – Godkänt OVK besiktning gjort av Cistes Service AB

2014 – FiberLAN installerad för alla lägenheter i huset av Bredbandsbolaget tillsammans med två närliggande bostadsrättsföreningar.

2014 – Renovering och isolering av tak samt målning av balkonger. Sverige Stroj AB har utfört arbeten som totalentreprenad.

2013 – Stambyte genomfört, kranar på radiatorstigar bytta samt elinstallationer till lägenheter. Samtliga radiatorventiler bytta i hela huset. Projektledarhuset AB har samordnat projektet och Svensk Rörinstallation AB har utfört arbetet som totalentreprenad.

2012 – Åsab Energikontroll AB installerade ny bergvärmeanläggning. Den gamla anläggningen gick sönder.

2011 – Solberga Måleri har åtgärdat sprickorna på fasaden samt sprickan på entrétaket. Sockeln på huset har målats.

2011 – Proppskåpen i källaren har bytts ut samt har strömförsörjningen omfördelats mellan dem för att få en jämn belastning på proppskåpen.

2011 – Bergvall Design slutför arbetet med ny brunn och återstående markarbete.

2010 – Bergvall Design utförde avledning av vatten från byggnaden och vattenintätning i källare.

2006 – Tvättmaskin och torktumlare anskaffades till den gemensamma tvättstugan.

2006 – Samtliga fönster renoverades och målades.

2006 – Sofia allvärme installerade bergvärmepump och varmvattenberedare.

2005 – Ventilationsrengöring genomfördes påföljd av en godkänt OVK-besiktning.

2005 – El-arbeten utfördes av Söderbergs El. Samtliga gamla ledningar byttes i gemensamma utrymmen, trapphus och källare. Nya armaturer installerades i källargångarna.

2004 – Dräneringsrör grävdes ner vid den nordöstra och sydvästra stuprännan.

2004 – A V Konsult Lyngå AB genomförde i november en OVK-besiktning utan godkänt resultat varpå styrelsen beslöt att anlita en annan firma för rengöring av ventilationsrören följt av ny besiktning.

2004 – Spolkraft AB utförde en renspolning och undersökning av husets avloppsrör. Utdrag ur dokumentationen av Spolkraftarbete: ”Vi har inte funnit några påtagliga svagheter i rörsystemet."

2003 – Tvättmaskin av industrityp samt ett nytt torkskåp anskaffades till den gemensamma tvättstugan.

2003 – Säkerhetsdörrar monteras i samtliga lägenheter.

2002 – Mickes takservice har sett över taken samt gjort plåtarbeten.